FOTÓK megtekintése

Bármelyik képre kattintás után sötét háttérrel a képek nagyobb formátumban is megtekinthetők, ekkor viszont a feliratok nem látszanak. Egér görgetéssel, lefelé, vagy alulról felfelé, vagy a képre kattintással egyenként végig nézhetők a képek.

Borsod Tourist kiadványai, marketing tevékenység

1. Borsod Tourist Kft. kiadványai - 1992-2006 között


A társaság komplett utazásszervezési és közvetítési jogosultsággal rendelkezett. Ezért a beutaztatás elsődlegessége mellett egyéni és társas belföldi és külföldi utazásokat is szervezett. Kiemelt szerepet játszott a tevékenységek között a belföldi programszervezés is. Az értékesítés ösztönzése és a fogadó területek kínálatának megismertetése folyamatos és dinamikus marketing tevékenységet igényelt. Gyakorlatilag minden évben megjelentek az aktuális ajánlatokat tartalmazó programfüzetek, prospektusok és szórólapok.. A teljesség igénye nélkül ezek közül címlapjaival bemutatásra kerül néhány az alábbiakban; 


Szállás és programajánlatok Észak-Magyarországon 2004-2005
(magyar, német, lengyel nyelvű)
B.-A.-Z. megyei beutaztató prospektus hirdetései, 2004-2005

Üdülőházak, fürdők Zsóry Fürdőn és Bogácson - 3 nyelvű CD borítói 2005-ben
(fizető vendéglátás ajánlatok)

Szórólap "Vár- és kastélytúra Észak-magyarországon" - 2003

Belföldi üdülések 2002
Utazási ajánlatok 2001
Utazási ajánlatok 2000

Utazási ajánlatok 1999-ben és 1998-ban




Szórólap 1997
Utazási ajánlatok 1995
Gyógy- és termálturizmus Borsodban 2001
(magyar és német nyelvű)
Gyógy- és termálturizmus Borsodban egyik belső oldalai - 2001




Éden kemping 3 nyelvű szórólapja 2002
Miskolctapolcai kempingek (Éden, Autós) szórólapja 1999



2. B.-A.-Z. Megyei Idegenforgalmi Hivatal (Borsod Tourist) kiadványai 1975 - 1990

Az alábbi kiadványok széleskörűen reprezentálják az időszakra jellemző non-profit tevékenységet. A megye frekventált turisztikai körzeteiről, tájegységeiről készültek el az információs kiadványok, útikönyvek, útikalauzok, térképek és egyéb kiadványok. Ezeket a Hivatal saját egységeiben; irodákban és kereskedelmi szálláshelyeken, turisztikai kiállításokon és vásárokon, illetve külföldi-belföldi kapcsolatrendszerében terjesztett elsősorban. Ízelítőül ezek közül néhány;


Dél-Borsod 1989 (magyar, német, angol nyelvű)
Zemplén-hegység 1989 (magyar, német, angol nyelvű)
Aggteleki karsztvidék 1989 (magyar, német, angol nyelvű)
Borsod Tourist, Hermann Ottó Múzeum és OKTH közös kiadvány - 1984
Zemplén-hegység turistakalauz 1983
Tokaj útikalauz 1983
Boldogkő vára útikalauz 1982
Dél-Borsod útikalauz 1980
Miskolc útikönyv borító 1979
Miskolc útikönyv 1979
Borsod Tourist és B.-A.-Z. Megyei Múzeumok Igazgatósága közös kiadványa 1979
Diósgyőri Vár útikalauz 1979
Borsod album 1978
Borsod leporello 1978
Miskolctapolca útikalauz 1977
Borsod Tourist 1976
Lillafüred barlangjai 1975

A fentieken kívül természetesen készültek még más kiadványok is. A teljesség igénye nélkül említésre érdemesek még az alábbiak;

  • Bükki Nemzeti Park
  • Borsodi Parkerdők
  • Sárospatak túrista kalauz
  • Árpád-kori műemlékek Borsodban
  • Baradla Cseppkőbarlang
  • Barlangok a Bükkben
  • Borsodi vártúrák
  • Borsod térkép, Miskolc térkép

III. Borsod Tourist sajtó és PR tevékenysége:



A kft. működésének utolsó évében 2006 évben készült az alábbi nyilatkozat /videofilm a Siker-Film® Stúdió kivitelezésében. A videofilm egy honlapon volt látható, mely manapság már nem tekinthető meg.


"A Borsod Tourist Kft. 1992 áprilisában alakult. Tulajdonosi szerkezete az elmúlt 10 évben lényegesen nem változott, fő tulajdonosa a Borsod Megyei Önkormányzat 80%-os üzletrésszel rendelkezik. Másik meghatározó tulajdonosa a Bükkvidéki Vendéglátó Rt. 14,3%-kal, és a fennmaradó üzletrészhányadot belföldi magánszemélyek birtokolják. A társaság a közhiteles hatósági nyilvántartás szerint, teljes körű külföldi- és belföldi utazásszervezéssel, és közvetítéssel egyaránt foglalkozó utazási iroda. A Kft. egyik fő tevékenységét a külföldi beutazó idegenforgalom szervezése jelenti, melynek keretében elsősorban Lengyelországból, Szlovákiából, Csehországból, Belgiumból, Németországból fogad turistákat.

Az utaztatási tevékenység részeként dinamikusan növekvő üzletágat jelent a repülőjegy és autóbusz jegyértékesítés is. Az utasbiztosítási üzletág a betegség, baleset, poggyászbiztosítások megkötését foglalja magában. Tradicionális üzletágként magánfizető vendéglátást, magánszálláshelyek értékesítését is végzi cégünk Mezőkövesden, Zsórifürdőn és Bogácson. A cég meghatározó tevékenységét jelentette az elmúlt, mintegy 25 évben az Éden Kemping üzemeltetése Miskolc - Tapolcán, azonban ez a tevékenység 2005. évtől megszűnt. A Hunguest Hotels kiemelt értékesítő partnereként jelentős belföldi üdültetési forgalmat is bonyolítunk.

A Kft. jelenleg három utazási irodát működtet, melyből kettő egész évben nyitva tart Miskolcon, és Mezőkövesden. E mellett Zsórifürdőn szezonális iroda működik a nyári főszezonban, a szervezett beutazó turizmus lebonyolítása céljából. A társaság átlagos statisztikai állományi létszáma az elmúlt években átlagosan 15-16 fő volt, magasabb a nyári főszezonban. Jelenleg 10 fő munkavállaló végez tevékenységet a cégnél.  

Az elmúlt évben, mintegy tízezer ügyfelet szolgáltunk ki miskolci és mezőkövesdi utazási irodánkban, ebből 7200 főt a valutaváltási üzletágban, és mintegy 2600 főt az utaztatás területén. Az Éden Kempingben, 11800 vendégéjszakát töltöttek el szervezésünkben vendégeink, melynek, 36%-a külföldi vendég volt. A gazdálkodási mutatóinkat tekintve bruttó forgalmunk a pénzváltással együtt megközelíti a 400 millió forintot.

A Borsod Tourist Kft. tevékenysége fokozottan reklámpropaganda igényes, ennek keretében szinte minden évben elkészülnek a speciális beutaztató programfüzeteink, például „A szállás és programajánlatok Borsod-Abaúj Zemplén megyében” című kiadványunk, vagy például a "Gyógy- és termálturizmus Borsodban” című magyar-német nyelvű speciális beutaztató kiadvány. A közelmúltban készült el a magánházakról egy CD, amely Zsórifürdőn, Bogácson lévő magánházakat és a fürdőket mutatja be. Elsősorban a beutaztató turizmus részarányának növelését szeretnénk továbbra is megvalósítani, de e mellett természetesen a kiutaztató tevékenységet, a külföldre irányuló tevékenységet is végeznünk kell, hiszen a közvetlen bevételek részben ebből származnak, ugyanakkor a beutaztató tevékenység bonyolítása egy hosszabb folyamat, amelynek az első részét a marketing kiadások illetve a szervezési tevékenységek jelentik."


Kassai Repülőtér Airport Magazin - hirdetések / 2005-2006

Matyó lakodalmas program jelenete Mezőkövesden - 
az egyik legsikeresebb és leglátványosabb folklór program, melynek több változata is volt
Matyó délután - study tour Mezőkövesden 2005. októberben (sajtócikk - Észak-magyarország)

Kamarai Hírlevél (sajtóhír 2005. 11.hó)
MiNap - fizetett sajtócikk (2005. december)

MiNap hirdetés - 2005. március

Amerikai Utazási Irodák Szövetségének (ASTA) kongresszusán Budapesten az 1990-es években


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése